Rondreis Noordoost Amerika en Canada (2019) Dag 5 – 8

Dag 5 – Dinsdag 21 mei. Cape Cod
Na het ontbijt vertrekken we richting Falmouth. Ik heb uitgezocht dat we vanaf daar het makkelijkste met de ferry naar Martha’s Vineyard kunnen. We parkeren de auto op de parkeerplaats Palmer Avenue en worden met een bus naar de haven gebracht. Daar kopen we kaartjes bij the Steamship Authority en gaan aan boord. De reis duurt 45 minuten en we komen aan op Vineyard Haven. In het gebouw van de Steamship Autorithy kopen we een dagpas voor de bus voor 8 Dollar p.p. Daarmee kunnen we alle bussen op het eiland pakken.

We lunchen bij The Black Dog Tavern naast de haven en gaan vervolgens met de bus naar Edgartown. Daar bezoeken we het gemeentehuis waar een aantal scenes uit de film Jaws is opgenomen en een aardige medewerker neemt ons mee naar binnen om nog wat extra informatie te geven. Zo horen we ook dat het jongetje dat op het luchtbed in zee zat en werd opgegeten verderop een restaurant heeft. We bezoeken nog wat andere plekken uit de film en gaan vervolgens naar de mooie huizen kijken in Oaks Bluff.

We pakken een van de laatste ferry terug naar Falmouth en halen onderweg naar het hotel wat te eten bij Trader Joe’s.

Dag 6 – Woensdag 22 mei. Cape Cod – Boston
We gaan al vroeg op pad om naar Provincetown te rijden. Daar lopen we wat rond en drinken koffie. We kopen nog ergens verse fudge en praten ondertussen met de eigenaar van de winkel. Hij vertelt ons dat Provincetown gedurende de zomermaanden erg druk is en dat er de komende maanden allemaal evenementen gepland zijn in het kader van Gaypride. Na een tijdje rondlopen besluiten we naar Boston te rijden. Aan het eind van de middag komen we aan bij ons hotel in Woburn. We eten bij het sportscafé 99 en zoeken uit hoe we de volgende dag het beste naar Boston kunnen gaan.

Dag 7 – Donderdag 23 mei Boston
Het is vanaf ons hotel ongeveer een half uur lopen naar Anderson/Woburn station. We kopen kaartjes (13,50 pp voor een retourtje) en koffie en nemen de trein naar North Station. Als eerste lopen we naar Acorn street. We proberen wat mooie foto’s te maken, maar helaas staat er een auto halverwege de straat, dus we moeten wat improviseren.

We gaan verder om de Freedom Trail te lopen met een gids. Helaas is de groep enorm groot en ik vind het achteraf zonde van mijn geld, vooral omdat we de trail niet eens volledig uitlopen en de gids ons ergens halverwege achterlaat. Nee, achteraf was ik de route liever zelf gaan lopen.
We lunchen bij de White Bull Tavern aan de 1 Union St, waar ik chowder bestel. Daarna lopen we het resterend stuk Freedom trail zelf en bezoeken we de USS constitution. We lopen weer terug naar het centrum en gaan het Parker hotel binnen om de beroemde Boston Cream Pie te eten.
Daarna lopen we terug via Beachon Hill en pakken de trein terug naar het hotel.
We halen ons avondeten bij de supermarkt tegenover het hotel en sluiten de dag relaxend af.

Dag 8 – Vrijdag. 24 mei Boston – White Mountains
Na het ontbijt checken we uit en rijden we richting de White Mountains. Het is vandaag grauw en druilerig weer en we stoppen onderweg bij een outlet. In New Hampshire betaal je namelijk geen btw over de kleding, dus we kopen nog het een en ander voor we naar Franconia rijden.
Nadat we hebben ingechekt, rijden we naar de Flume Gorge. Het miezert een beetje aan het begin, maar al gauw wordt het droog. We zien de typische overdekte brug en de waterval. Het is een prachtig stuk natuur. Daarna rijden we door naar Basin om dat ook nog even snel te bekijken.

We eten ’s avonds bij de Dutch Treat, een restaurant dat vroeger Nederlandse eigenaars had. We praten een tijdje met een van de serveerters en gaan met volle buik naar het hotel.